god jul, eller?

Idag tog jag sovmorgon till kvart i tio. Det behövdes men det var ensamt.
Låg kvar i sängen till elva, förstår inte riktigt vad jag gör för att fördriva tiden så snabbt, satt och pillade på min nya mobil och plötsligt var klockan kvart över tolv.

Pratade med vad andra skulle kalla henne "min mor". Hon fick iallafall ett utbrott över att min far och jag har planer över julafton. Att hon hade undrat innan när jag skulle komma till henne och fira "var nåt hon sa på skämt" tydligen. EHE!
Jag orkar inte med henne och hon lade på i frustration. Nu börjar allt om igen känner jag, som så många gånger förr tar hon avstånd tills jag ber om ursäkt.
Men denna gången kan hon skita sig i håret, för jag tänker inte be om ursäkt över att hon tar för många piller och alltid glömmer vad hon säger. Hon är min biologiska mor men inget mer. Jag har min syster och min far och det räcker alldeles utmärkt, för dem är det bästa som finns. Tack och puss till er!

Kommentarer
Postat av: vega

jag tycker visst att vi kan starta nåt bra igen.

ha en götte jul. det skall jag.



PUSS!

2008-12-23 @ 16:49:00
Postat av: Harakiri

Jag älskar dig din lilla toka! Puss och fan vad jag längtar efter dig nuuuuu!!!!

2008-12-25 @ 00:00:58
URL: http://saralofgren.blogspot.com
Postat av: Bill

Absolut, du ska skita i henne. Man kan inte förändra någon som inte vill förändras. Om hon vill sitta hemma och ha ont och tycka synd om sig själv så är det hennes val och hennes liv.



För många år sedan lärde jag mig ett uttryck som heter 'sekundärvinst'. Som jag förstår det innebär det att om man uppfyller förväntningar och nycker från någon som är sjuk så bekräftar man bara att hon gjorde rätt. Man förstärker så att säga sjukdomen genom att låta sig provoceras till den ena eller andra handlingen som hon vill få en till. Konkret i ditt fall innebär det att om du ringer henne och ber om ursäkt så är det som att säga att hon hade anledning och gjorde rätt i att bli sur och slänga på luren. Alltså, jag menar inte att tala om för dig vad du ska göra, men jag tror inte att hon någonsin kommer att inse att hon måste börja med sig själv.



Det är alltid lättare att säga till andra vad de ska göra. Själv har jag liknande, men mycket mildare, relationsstörning med min far. Efter några år i terapi börjar jag förstå varför det är som det är. Inte för att själva relationen blir bättre av det, men det känns bra att haja vad det handlar om så att man kan bli förbannad på rätt saker.



God fortsättning hur som helst.



PoK



B

2008-12-26 @ 20:14:29
URL: http://bunionbill.blogspot.com
Postat av: julia

den där bill verkar vis.

hoppas du fick en fin jul i alla fall <3

2008-12-29 @ 23:37:24
URL: http://hartikainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0