early morning breeze

Ibland när jag ska natta H är han lite orolig, då brukar jag nynna "Stilla natt" för honom.
Det uppstår dock alltid problem när jag kommer till stället "Kristus till jorden är kommen", för det är så ljust att om jag skulle ge mig på den biten hade H börjat gallskrika!
Så jag blir fast i "Och de vakande fromma två", nynnar det 700 gånger innan jag tyst kvider fram till andra versen.
En anledning till att jag inte kan gå så ljust är kanske för att jag inte är kristen nog. Jag menar, en tjej som gick i min gymnasieklass var extremt kristen (tror hon fortfarande är det, hon har flyttat till norge, kan det bli mer kristet?!) och hon var supran, alltså det ljusaste av ljusast (konstigt ord, ljusast?) och det berodde nog på hennes religion.
Jag är nog inte helt okristen, för i slutet av "Stilla natt" kommer det sjukt mörka "oss är en frälsare född" och det kan jag heller inte nynna. Kan hålla på och fundera runt detta i åratal så nu släpper vi det.

Jag ska aldrig skaffa mig en karl. Ärligt talat. Igår dammsög jag köket, hallen och datarummet med en unge som hatar dammsugare klängandes runt benen. Diskade upp allt i köket också. Det var inte hos mig utan hos min syster. Tror ni att hennes kille märkte något? NÄE!!! Nu kanske jag inte ska dra alla killar under samma kam, men va fan, är han blind eller?!

Var på estetkonsert igår, väldigt väldigt bra. Usch, de nya ettorna var lika bra som treorna, nästan.
Kan tyvärr nte gå på onsdagens konsert, men blev inbjuden av min gamla favvo-lärare M att komma på genrepet på dagen. H fick också följa med om han hade öronskydd. Hoppas bara att det inte regnar imorgon, för idag är det typ storm!

Här kommer en bild på årets snögubbe, gjord i mars.


Kommentarer
Postat av: johanna

men kom igen, spelningen vi ska på kommer bli typ bättre? eller? annars kan du skita i det ;)

och snögubben är grymt bra, men med tanke på att du var ute i typ 1-2 timmar och låg i soffan och frös gör att jag har hatkärlek till den.

2008-11-18 @ 10:03:54
URL: http://infatue.blogg.se/
Postat av: Bill

Ja fy fan, okristet är bäst, som min mamma brukar säga.



Var rädd om H. Utsätt honom inte för massa religiös indoktrinering. Tänk om han blir extremist...?!?!

2008-11-18 @ 13:37:25
URL: http://bunionbill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0