KZN south africa

Jag plugga? Nej nej nej. Men nu kan det bli så ändå. Har hittat ett universitet i England där man går "Development Instructor program". Det hänger alltså ihop med volontärarbete. Först pluggar man den kursen i 6 månader. Efter det åker man till Sydafrika och volontärar i 6 månader. JAG VILL VILL VILL! 12 månader är rätt länge, vara borta från allt och alla. Men man får tänka på vad man är och gör just då. Det är nåt bra. Man vill må bra med sig själv. Fan dags att betala sin plats här på jorden och sluta gnälla. Sluta upp med att vara en matrialist, jag erkänner att jag älskar att köpa saker. Kommer nog alltid att älska det, men vadfan är en ny mobil och ny ipod mot att se när en lejonunge tar sina första steg? När man får en kram från ett föräldralöst barn? Hjälpa människor i kris? Åker isåfall nästa år. Det ska bli nåt med afrika iallafall, det är bestämt. Jag tar med mig magda. Vare sig hon vill eller ej.

Kommentarer
Postat av: Mossan

Hej Snuttan. Du vet väl att i England har de bara ett glas i fönsterna inte tre som vi har. Alltså de har väldigt dragigt och kallt, brrrr. Så tänk efter NÄR du ska gå i skolan där. Bara en tanke. PoK

2009-02-17 @ 06:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0