harlem gospel

CAN YOU FEEL IT? COME ON SISTAH!
Här sitter jag som skulle gått och lagt mig för några timmar sedan. Syrran och jag kom på att vi ska starta en gospelkör. Jag håller på att äta upp mig och jag tror det är med min fetma som min grymma röst kommer att dyka upp.
Allvarligt. Så det vi diskuterar nu är vilka namn vi ska ha. Sara är inne på Shaneezcha, vilket är coolt. Jag är rätt inne på Yolanda och  Zaalequa.

Idag har jag fått den andra "utskällningen" om hur jag använder ordet "dem" när jag skall använda "de" och vise versa.
Kan ju säga till mitt försvar att jag har grymma problem med det svenska språket. Med det engelska också för den delen, så vilket språk kan jag egentligen? Mitt kall är kanske att hitta mitt språk,
listen to my inner voice. All I can hear is:
ON THAT HALLELUJAH DAY
OH LORD I WANT TO BE IN THAT NUMBER
WHEN THE SAINTS GO MARCHING IN!
HALLELUJAH CAN YOU HEAR ME SISTAH? CAN YOU HEAR ME BROTAH?

När får lilla Maria komma med in i bilden? ha? va?
Vart är könspolisen när man behöver dem?

Kommentarer
Postat av: Sistah

Och så ska vi gå runt på gatorna och trycka upp vår religion i folks ansikten så att dom liksom inte kan värja sig och då kan vi leda dom allihop till guds hus. det ska verkligen bli underbart!



Jag går sjungande till sängs:



THIS LITTLE LIGHT OF MIIIIINE

IM GONNA LET IT SHIIIINE, LET IT SHIIINE, LEEEET IIIIT SHIIIINEEEEEE!!!

HALLELUJAH IN THE NAME OF THE LOOOORDAH!!

2009-01-11 @ 23:58:02
URL: http://saralofgren.blogspot.com
Postat av: Bill-san

Men kan ni inte åtminstone prisa en kvinnlig gud:



In tha name of the Dame



Om det överhuvudtaget finns nån gud, varför ska det alltid vara en gubbe? Varför ska en eventuell gud ha något kön överhuvudtaget?



Hepp



B

2009-01-12 @ 11:31:24
URL: http://bunionbill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0