volontär, sydafrika

Sitter här med rysningar över hela kroppen. Jag tror att jag har funnit mitt kall! Emelie och jag var intresserade av att åka till sydafrika i höst, bara resa runt. MEN NU! Jag är så jävla lycklig att jag snart börjar gråta. Hittade en sida med volontär- resor. Det känns i mig att det är volontär som jag är född till! Jag förstår att det kommer inte bli enkelt, mycket psykiska och fysiska utmaningar. Där kan man verkligen inte vara lat och tänka "jag gör det nästa dag".

De volontär arbeten jag är mest sugen på är;
Barnhem, jobbigt psykiskt. Barn ger dock otroligt mycket tillbaka. Man bor hos en sydafrikansk familj, bara det är ju ett stort plus!
Projekt lejon, man reser runt på ett 30.000 stort hektar mark och studerar hur lejon, zebror, giraffer och elefanter lever.
Projekt vithaj, HÄR SIMMAR MAN MED HAJAR!!! Tar foton på dem osv.

Var lite inne på projekt gatubarn, men det är nog jääääääääävligt tungt. De varnade tillochmed på hemsidan att man måste vara sjukt psykiskt stark.

Detta kommer bli den största utmaningen i hela mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Bill

JAAAA! Du ska absolut åka ut på volontärarbete! Kom igen, gör det, gör det nu!



Nej, jag har aldrig gjort det och vet inte hur det är men jag tycker det verkar superspännande, viktigt och personlighetsutvecklande.



Jag har varit i Sydafrika och det är ett fantastiskt land, det lilla jag såg på tre veckor.



Åk, åk nu!



/Bibbi

2009-01-28 @ 11:49:14
URL: http://bunionbill.blogspot.com
Postat av: johanna

GÖR DET!

2009-01-28 @ 16:48:47
URL: http://infatue.blogg.se/
Postat av: julia

åh! det är precis det jag har kollat upp också! jag tycker verkligen att du ska göra det, jag hade gjort.

är det i höst då alltså?

2009-02-03 @ 20:42:23
URL: http://hartikainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0