go west

Idag var det tänkt att jag skulle ut och cykla efter frukosten. När klockan ringde och jag kollade ut på ovädret slöt jag ögonen igen och öppnade de tjugo i elva. Det har blivit en innedag med mycket trummor istället. Ska repa ikväll.
Men nu skiner solen och jag ikapp.

"Frågan är om kategorin matbröd kanske har glömts bort lite. Gör man t.ex. korvbröd av korv? Och varför finns det inte lasagnebröd eller leverbröd, och hur kommer det sig att leverbröd faktiskt finns fastän det inte går att äta. Varför blir inte pajdeg till pajbröd när det varit i ugnen?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka bra frågor du har! Morotsbröd innehåller morötter iofs och mormor Märtas grötbröd görs på havregrynsgröt. Mycket konstigheter när det gäller bröd.=}

2009-05-20 @ 07:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0