we build then we break

När hösten nu har kommit så är det väl inte mer än rätt att mitt årliga hösthumör smyger sig in. Man börjar fundera på sin existentiella rätt här på jorden. Vad vill jag göra? Vad kan jag göra? Vad kommer jag bli tvingad till att göra? Den första frågan ligger just nu längst bort. Har inte så många andra val än att börja jobba, tjäna min rätt i samhället, och det på nåt ställe som jag verkligen inte kan se min framtid med. Eftersom jag hittills jobbat som lagerarbetare, är det väl såna jobb jag har att hitta. Vill verkligen inte bli fast här i min hemstad.

Det är inte många av mina livsval som har blivit rätt. Men säger man inte "gör om, gör rätt"? Ska verkligen försöka hitta energin och inspirationen som jag så länge har varit utan. Måste hitta den. Är inte mitt vanliga jag, tillochmed söta lilla Leia har märkt det. "Jag saknar gamla Lovisa, min knasiga moster", just då ville jag bara bryta ihop.


Liten och oförstörbar

Kommentarer
Postat av: emelie

älsklingslovisa. ring om det är nåt. puss

2009-10-09 @ 01:05:58
URL: http://emelieblomkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0